Po przygodę z Photonem- realizacja programu

sobota, 9 grudnia 2023

Photon ubiera choinkę


Jest okres przedświąteczny. Postanowiliśmy wysłać Photony po potrzebne ozdoby i choinkę. A wszystko w formie gry strategicznej. Uczniowie grali w zespołach. Przy jednej planszy dwa zespoły i dwa Photony ustawione po przeciwległych stronach. Uczestnicy programują roboty tak, aby zebrały odpowiednie rzeczy. Wygrywa zespół, który w odpowiednim czasie zbierze najwięcej elementów. 

Cele: 
Nauka programowania, utrwalenie kierunków prawy - lewy.
Ćwiczenia w czytaniu ze zrozumieniem.
Doskonalenie umiejętności współpracy w zespole.
Kształcenie myślenia algorytmicznego

Materiały: 
  • Co najmniej 2 roboty Photon z tabletami - program średni Badge
  • Mata bez grafiki
  • Duże karty na matę 


  • Małe karty do losowania
  • Karta gry dla zespołów:
Zasady gry:

Duże karty rozkładamy w dowolnych miejscach na planszy.
Małe karty leżą na stoliku  potasowane i odwrócone napisami do spodu.
Zawodnicy z poszczególnych zespołów losują kartę, odczytują hasło, odszukują odpowiednia kartę na macie. 
 Karta musi spełniać warunek, np. 
*bombka kulista - wszystkie okrągłe bombki pasują do hasła. Zawodnik wybiera jaka chce i do niej programuje robota.
*ozdoba - każda karta pasuje oprócz choinki
Karta z napisem  'PUSTA" - strata kolejki
Wylosowane karty trafiają  na na kupkę i są tasowane.

Jeśli robot dotrze do właściwej karty - należy zaznaczyć, że element został zakupiony. Kwadraty przy elementach oznaczają liczbę, jaką musi robot zakupić.
Wygrywa zespół, który zaznaczy wszystkie pola przy elementach.  

Czas 45 minut. 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Powiedz, jak ty się nazywasz