Jeśli ktoś jeszcze się zastanawia "Czy Photon lubi owoce?" to pierwszaki z Piotrkowa odpowiadają TAK!
Materiały: karty obrazkowe z owocami, maty, roboty i tablety. Możemy wykorzystać jedną matę, albo kilka.
Cele:
- rozwijanie logicznego myślenia
- rozpoznawanie owoców na obrazkach
- umiejętność programowania robota w interfejsie Photon Draw
- umiejętność sterowania Photonem za pomocą Joysticka
Przebieg zajęcia:
Na początku rozkładamy obrazki z owocami na podłodze w dowolnych miejscach. Dzieci dzielimy na 2-3 osobowe zespoły. Nauczyciel czyta zagadkę, a zadaniem dzieci jest tak sterować robotem, aby dotarł do odpowiedniego owocu, który jest rozwiązaniem zagadki. Photon zmienia kolor czułek na taki, w jakim kolorze jest owoc.
W drugiej części wykorzystujemy matę. Tym razem dzieci korzystają z interfejsu Photon Draw.






Brak komentarzy:
Prześlij komentarz