Po przygodę z Photonem- realizacja programu

wtorek, 8 października 2024

Morska wyprawa

 

Zaprosiliśmy do współpracy robota Photon. Wyruszył on na morską wyprawę w odwiedziny do swoich morskich przyjaciół. 

Scenariusz krótkich zajęć z wykorzystaniem robota Photon: "Morska wyprawa"
Czas trwania: 45 minut  
Grupa docelowa klasa 2 - 8 lat

Cele zajęć 
- Utrwalenie podstaw programowania przy pomocy robota Photon, Interface Bagde
- Ćwiczenie pracy zespołowej.  
- Utrwalanie kierunków: w lewo, w prawo, prosto
- Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia i planowania.  

Forma pracy: zespoły dwuosobowe.

Przebieg zajęć

Zadaniem robota jest odwiedzenie swoich morskich przyjaciół. Miejscem startu - latarnia morska. 

1. Uczniowie w parach: 
- Wybierają miejsce na planszy (mata przedstawiająca różne miejsca na morzu, np. wrak statku, wyspa piratów, rafa koralowa, zatoka delfinów)., 
do którego chce, aby Photon dotarł.  
- Za pomocą strzałek układają trasę dla robota. 

2. Chwila Prawdy – uruchamianie Photona
- Zespoły obserwują, czy robot dotarł do wybranego przez nich miejsca. Jeśli tak, gratulacje! Jeśli nie, analizujemy wspólnie, gdzie mogła wystąpić pomyłka w kodowaniu i wprowadzamy poprawki.

3. Podsumowanie zajęć 
Co było najtrudniejsze, a co najłatwiejsze w programowaniu drogi robota?  


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

CodeWeek 2023