Rozpoczynamy tematykę związaną z jesienią. Jesień kojarzy nam się z kolorami i opadającymi liśćmi. Dzisiaj rozpoznawaliśmy niektóre gatunki drzew. Pomagał nam Photon.
- Czas trwania: 45 minut
- Klasa 2
- Materiały dodatkowe: ilustracje, elementy różnych drzew: liście, owoce z różnych drzew oraz napisy z nazwami drzew, fiszki z zadaniem dla zespołów, np. Robot chce zrobić ludziki z kasztanów. Do jakiego drzewa musi się udać?
- Cel zajęć:
- Rozpoznawanie wybranych gatunków drzew.
- Ćwiczenie orientacji przestrzennej, rozróżnianie lewej i prawej strony.
- Ćwiczenie orientacji przestrzennej, rozróżnianie lewej i prawej strony.
- Ćwiczenia w czytaniu ze zrozumieniem.
- Rozwijanie umiejętności programowania z użyciem robota Photon.
- Współpraca zespołowa.
Przebieg zajęć:
- Rozwijanie umiejętności programowania z użyciem robota Photon.
- Współpraca zespołowa.
Przebieg zajęć:
1. Wprowadzenie w tematykę zajęć - drzewa liściaste i iglaste ich owoce i liście:
- oglądanie ilustracji przedstawiającej różne drzewa, ich liście i owoce;
- rozmowa na temat podobieństw i różnic.
2. Zapoznanie z zadaniami:
- podział klasy na zespoły dwuosobowe;
- losowanie zadań dla Photona dla poszczególnych zespołów. Uczniowie mają zaprogramować Photona tak, by dotarł do konkretnego drzewa. Zadaniem będzie rozpoznanie, do którego drzewa Photon ma dotrzeć, a następnie zaprogramowanie go.
3. Na białej macie uczniowie układają w dowolnych miejscach elementy: liście, owoce z różnych drzew oraz napisy.
4. Ciche czytanie ze zrozumieniem zadań.
5. Odszukanie właściwego drzewa ( elementu, liść, napis, owoc);
6. Praca w parach programowanie robota. Jeśli robot nie dotrze do celu, zespół analizuje, gdzie mógł popełnić błąd i poprawia trasę.
7. Podsumowanie zajęć.
- Omówienie wyników pracy uczniów.
- Rozmowa o trudnościach i sukcesach związanych z programowaniem Photona.
- Rozmowa o trudnościach i sukcesach związanych z programowaniem Photona.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz